Scones de formatge

To the English post

El formatge és una de les meves coses preferides en el món. Si hi hagueren dues escales per a les millors coses del món, una en dolç i l’altra en salat, formatge i pastís estarien empatades, cadascuna en la respectiva lliga.

Per això, la meva més que qüestionable “performance” amb el cheese-cake, em va tindre torturada durant alguns dies. Per a portar un poc de pau a la meva cuina, vaig decidir tornar als clàssics i vaig fer cheese-scones. Perquè necessitava recordar-li al forn qui mana ací, perquè estan rebons i perquè teniem un convidat, i res diu benvingut millor que panets calentets directes del forn per a desdejunar. I a més a més, quedava gruyère de la fondue del dia d’abans, i tirar el menjar és pecat (menys si son cols de Brussel·les, eixa és una excepció universal).

Cheese Scones

Aquests panets tan típics de la meva terra adoptiva són fàcils i ràpids de fer, i extremadament reconfortants, per això els prepare per a desdejunar els caps de setmana prou a sovint. Esta és la meva recepta:

Scones de formatge

  • 225 g de farina amb llevat incorporat
  • 55 g de mantega
  • 25 g de formatge cheddar rallat (o gruyère en el meu cas, o qualsevol formatge que t’agrade, realment…)
  • 150 ml de llet
  • Un pessiguet de sal i un de pebre

Afegir la sal i el pebre a la farina i fregar-hi la mantega freda fins a que tinga la consistència de molles de pa. Afegir-hi el formatge (jo normalment faig trampa i pose més de 25 g…) i la llet i barrejar fins a que es forme una massa blaneta (jo ho faig lleugerament amb un ganivet, no s’ha de barrejar en excés). Posar la massa a sobre d’una superfície enfarinada i aixafar suaument fins a 2 cm de gruix. Tallar amb un tallador redó d’uns 5 cm de diàmetre i fornejar a 220 °C de 12 a 15 minuts fins a que estiguen doradets.

Cheese Scones

Leave a Reply

