Pastís amb Smarties

To the English post

Fa temps vaig fer aquest pastís. Espectacular. Pero el meu era un bescuit amb frosting de vainilla.

Igual que l’amiga sweetmacaron, el vaig fer per a un aniversari, però a difèrencia d’ella, no era per al 2n aniversari d’una nebodeta, si no per al 30è de cert individu. De qualsevol manera, el pastís fou un èxit de públic entre tots els xiquets amb edat de votar que aparegueren a la festa.

DSC_1498

(Esta foto la vaig fer dalt del cotxe mentre esperava a que carregaren la cervessa al portamaletes. Per favor, cap judici de valor)

Aquell dia, un dels xiquets, que per casualitat té un xiqueta, em va demanar que repetira el pastís per a la menuda la propera vegada que quedarem a sopar, però amb Nutella, i en abundància. El dimecres havíem de sopar, però em vaig quedar penjada al laboratori fins a més tard del que estic disposada a admitir publicament, aixina que ens ho varem perdre. El pastís va acabar arribant a la seva destinació (aquesta vegada sense Kit Kat, perquè misteriosament van desapareixer del caixó de la cuina on els havia deixat…), i més tard, mentre em menjava els Smarties, vaig pensar lo molt que necessite posar en ordre les meves prioritats.

P1090172

La base del pastís fou un bescuit de mantega que vaig trobar en el primer llibre de cuina que vaig comprar, ben untadet de Nutella i amb Smarties per damunt.

Pastís de Smarties

Bescuit de mantega

  • 125 g de mantega a temperatura ambient
  • 1 culleradeta d’extracte de vanilla
  • 275 g de sucre
  • 3 ous
  • 225 g de farina
  • 1/4 de culleradeta de bicarbonat
  • 125 ml de llet

Precalfar el forn a 160 ºC i forrar un motlle de 20 cm de diàmetre.

Batre els ingredients a velocitat baixa fins a que estiguen mesclats, pujar la velocitat i continuar batent fins a que la mescla es torne d’un color més clar. Passar la mescla al motlle i fornejar 1 hora i 15 minuts. Deixar refredar el pastís 5 minuts abans de traure´l.

Nutella

  • Directa del pot, si senyor

Ablanir la Nutella en el microones durant 30 segons. Amb un ganivet de fulla de serra, tallar el pastís horitzontalment per a fer dues capes. Escampar Nutella al gust a sobre de la primera capa, col·locar la segona capa i afegir més Nutella a sobre i al voltant.

Decoració

  • Smarties
  • Kit Kat

Col·locar els Smarties a sobre del pastís i (si te’n queden) apretar barretes de Kit Kat al voltant.

P1090181 P1090163

Leave a Reply

